2016. május 13. 22:10 - Attila Kovács Supras

Egy eladható harcos legyél!

Avagy építsd, fel magad. Ismerd az értékeidet.

Eddig leginkább arról beszéltem hogy ki milyen pozíciót foglal el, egy karrierben azaz hogy a séma szerint hogy is nézne, ki egy Fight Team. Na most ideje egy olyan bejegyzésnek is ami segít a bunyósoknak és a magukat managernek valló embereknek is hogy kicsit tisztában lássuk a dolgokat. Hidd el, sok dologtól megkíméled magadat ha pár dolgot már az elején helyre raksz.

Hidd el, 10 éve vagyok az üzletben, a te érdeked hogy megfogadd a tanácsokat!

Először is, tisztázni kell magadban és a csapatodban hogy mik az erősségeid. 

-Fenomén: Roy Jones Jr., Anderson Silva őket nevezzük pl. igazi fenoménnak. Szóval egy ilyen kaliberű bunyósnak általában megvan, és meg is kell hogy legyen a saját magához való esze. Itt nyilatkozó képesség terén 2 fajta típus tud igazán érvényesülni. 

1. A nagyszájú

Floyd Mayweather vagy éppen Jon Jones sportáguk és súlycsoportjuk abszolút királyai. Másról elvétve tesznek pozitív nyilatkozatot, általában magukat méltatják. Itt van pl. Connor McGregor, aki az első UFC sztár akit egyáltalán egy milliőbe lehet említeni Mayweatherrel. Ha ez a típusú vagy, akkor bizony számolnod kell vele hogy amennyien szeretni fognak, legalább annyian fognak utálni is. Tudnod kell kezelni az is hogy a negatív reklám is reklám.

2. A szerény

Ennek ékes példája a csodálatos Fedor Emelianenko. Vele volt szerencsém többször élőben is találkozni és azt kell mondjam tényleg egy végtelenül szerény ember. Ő sosem szidott senkit, sosem mondott nagyokat, csak tette a dolgát és hozta a győzelmeket. Ezzel a mentalitással tudsz lenni a nép igazi bajnoka.  

-A verekedő KO király: Mike Tyson, Anthony Johnson, Melvin Manheof ha nem lenne odaírva melyik stílust képviselik akkor is tudnád! Biztosan állíthatom, hogy ez a legeladhatóbb, legszerethetőbb és legjövedelmezőbb tipus! Ha igazán jól csinálod a pusztítást akkor csak az internetes okoskodók lesznek ellened. Ezzel a stílussal igazából úgy viselkedsz ahogy akarsz. Hogy értsd, ha pusztító vagy és értelmes csodálni fognak mert a sportágad kiemelkedő arca vagy. Ha kiütsz mindenkit és lesavazol mindenkit, akkor jogosan jár a szád. Ha egy tuskó vagy de a dolgodat jól csinálod és KO-zol mindenkit akkor se fog senkit érdekelni az agyi szinted mert az amit eladsz azt imádni fogják.

Amit én nem ajánlanék ennek a típusnak, az a szerénység. Pontosítok, lehetsz szerény, de ne legyél túl szerény. Egy túl szerény emberben szerintem nincsen meg az a magabiztosság ami ahhoz kell hogy az ellenfeled már a mérlegelésen lef*ssa a bokáját.

Bármit is képviselsz itt, a lényeg hogy helyetted inkább a ringbeli teljesítményed beszéljen. 

-A jó munkás ember: Glencoffe Johnson neve valószínűleg nem mond neked semmit és ez az első ok hogy ne akarj a jó munkás ember típusba tartozni. Az ezzel járó hírnév ugyanis pontosan addig tart amíg a karriered. Érhetsz el vele szép sikereket, de mivel egy melós nehéz ellenfél leszel, akinek általában végig mennek a meccsei, jó eséllyel a külföldi elcsalt meccsek közkedvelt szereplője leszel. A jó munkás ember általában szerény, mely tovább segíti hogy túl sokan ne emlékezzenek majd rá. Hidd el, ők lesznek a legjobban megkeseredett emberek, mert a szűk körükön kívül senki nem fogja igazán elismerni az értékeiket. Pár internetes hardcore rajongójuk lesz akik majd pár év múlva is fel-fel hozzák.

Ez az a három alaptípus amivel a legjobban össze lehet foglalni a bunyósokat. Na hogy ne ijedj meg ha véletlen jó munkás ember leszel adok pár tanácsot, amivel bármelyik típushoz hozzá tudod tenni azokat az extrákat, hogy igazi eladható termék legyél, mert valljuk meg ez a cél!

Szóval, az amatőr karrierednek vége, ideje hogy profi mentalitást vegyél át. A profizmus célja a pénzkeresés, a pénzkeresés módja pedig a jegyeladás!

-Tudj nyilatkozni.

Hány dadogó és tő mondatokban beszélő küzdősportolót láttál hallottál már? Sokat, ha azt mondod nem akkor hazudsz. Szóval ha nem a KO király típusba tartozol akkor barátkozz a gondolattal hogy bizony értelmesen, kerek mondatokba szedve kell nyilatkoznod. Tudod mennyit ér egy két oldalas cikk egy napilapban? Nagyon sokat, éppen ezért hidd el jobb hogy ha a te gondolataid kapnak helyet és nem nagyon sok kép. A másik ok, pedig hogy egy igazi újságíró kijavítja a te gondolataidat hogy értelmes interjúnak tűnjön a dolog, ezt a TV képernyőjén nagyon nehéz megtenni.

-Beszélj angolul

2016-van, hidd el bajod nem lesz belőle. Ez leginkább azért lehet érdekes, mert bárhol nyersz, minden bizonnyal a ringben vagy a ketrecben a ringspeaker angolul fogja feltenni számodra a kérdéseket. Ha kiutazol az edződdel egy külföldi meccsre, akkor nem nem olyan nagy gond ha tudtok kérni egy vödör jeget, vagy mondjuk megkérdezni merre van az ebédlő. 

-Legyél látványos

Ez egy igen érzékeny és kényes téma. Álló bunyó terén, jó munkás ember leszel ha valamiben nem villantasz és már leírtam hogy szerintem az nem a legszerencsésebb választás. Szóval, nagy KO-k vagy látványos technikák, esetleg szemtelen és hatékony kézlógatás! MMA-ban pedig nem árt ha a földön nem csak jitsu király akarsz lenni, hanem büntet a gnp-d is. 

Ezek olyan alapvető dolgok amik segítenek téged abban hogy el tudd adni magadat. Nagy segítség ha ezekben pl. a segítségedre van egy manager is. 

Szóval profi lettél. A te álmod, hogy profi világbajnok legyél, büszkék legyenek rád az emberek és a hazád büszkesége legyél. Na, ez mind szép és jó, de tanuld meg ez üzlet. Így sem a manegered sem a promótered nem juttat el az álmaidig ha az előző három dolgot nem sajátítod el. A promótered pénzt akar, ha nem vagy eladható nem akar majd vb. címhez juttatni.

Tudd hogy mennyit is érsz!

A kérdésre a válasz nagyon egyszerű, ahány embert behozol, annyi pénzt érsz. Lehetsz te világbajnok ha a szüleiden és a 2-3 csapattársadon kívül senkit nem mozgatsz meg. Sok sráccal találkoztam aki azt mondta hogy kér mondjuk 100 ezer forintot egy meccsért. Mikor feltettem nekik a kérdést hogy hány jegyet adnak el, általában zavartan néztek csak vissza, illetve azt mondták a jegyeladás nem az Ő dolguk. Az OK hogy a promóter promótálja az eseményét, de Ő egy eladható arccal szeretne dolgozni. Hogy neked legyen arculatod az a managered elő munkáját igényelte volna. Nézzünk egy 3000Ft-os jegyáras gálát. Ha behozol 100 embert akkor 300 ezer forintot hoztál a rendezvénynek, te is keresni akarsz és ő is. Kapj meg 1000Ft-ot emberenként és megvan a 100 ezred, kérdés behozol te 100 embert? Minden bizonnyal nem, mert nagyon ritka az ilyen ember. 30-40 eladott jegy már tök jónak számít, ha mondjuk feleztek a jegyeken akkor már 30 embernél 90 ezer értékben árultál jegyeket és kerestél 45 ezret. Nem hangzik soknak, nem is az de látod, az a reális fizud. Persze szponzorok is belefojthatnak a képbe, akkor már javul ez a kép. Ilyen árak mellett persze nem túl kifizetődő ha a managered levesz még 20%-ot meg esetleg adsz pénzt az edződnek is, de a nem kifizetődő mellett még nevetséges összegnek is tűnne. Na ezért, dolgozz már az első pillanattól azon, hogy egy eladható termék lehess! 

Alkudozás

Itt már célszerű ha van Managered aki átlátja a dolgokat. Egy jó manager nagyjából tisztában van egy-egy rendezvény anyagi lehetőségeivel. Látja ezt a reklámokon, látja ezt a szervezésen. Vannak a rövidtávra tervező szervezők, ezeket promóternek hívni szerintem a szakma megszégyenítése. Szóval aki ilyen az ki fog bérelni valahogy egy nagy csarnokot, viszonylag egy komoly vagy egy nagyon komoly reklámot rak a dolgok mögé. Így vagy úgy behoz pár nagy céget. Nos Ő lesz az aki 1-2 meccses profiként amatőr meccset fog neked ajánlani, azzal a kitétellel hogy a következő gálán már mehetsz profi meccsen ha jól szerepelsz. Profi meccset nem akar neked adni, vagy felhozó leszel valaki számára ha mégis. Ugyanis, ő ehhez nem ért, ide fog hozni egy jó külföldi arcot pl. és neki akar egy vérmes kis srácot. Na Őt ideutaztatta, elszállásolta és meccspénzt fizetett neki, nem szeretne neked is. A másik meg hogy a helyi kedvencnek hoz ellenfélnek. De az hogy neked felhozó meccset hozzon viszont neki nem érdeke, mert nem adsz el mondjuk 5 jegyet sem, mégis verhető ellenfelet kéne fizetnie neked. A legjobb ha profiként 7-8 meccsig nem is álmodozol a pénzről szerintem. Aztán ha mondjuk már megvan a profi rutin, van már mondjuk legalább 10 meccsed, jól eladható is vagy akkor érdekesebb a dolog. Ha budapesti vagy, akkor szerintem pl. Debrecenben nem adsz el 100 ezerért jegyet, de lehet ha helyi ellen mész akkor a meccsetek izgalmas lehet. Nos, ekkor kell a managerednek odatenni magát. Ha képben van az érdeklődés nagyságával vagy a szervező pénzügyi lehetőségeivel bemondhatja mondjuk a 150 ezer forintot. A szervező megmondja hogy ez sok Ő 50 ezer forintra gondolt. Ilyenkor mondani kell hogy ok,. sajnos ez most nem fog összejönni. Hidd el csörögni fog a telefon és 100-150 ezer forint között megtörténik a megegyezés. Nem volt nehéz, csak tudni kellett nemet mondani és egy kicsit játszani. 150 ezernél a managered keresett 30 ezret, az edzés 15 ezret és még maradt is 105 ezer Ft.-od. 

Rajongók, avagy kiket kell megnyerned.

Pár éve még azt mondtam volna hogy itthon nem lehet igazi rajongótábort építeni. Azért mert balek voltam, és a jó manager igenis tud, a jó manager pedig egy jól eladható, jól kommunikáló sportolóval együtt tudja elérni mindezt. 

Az első és a legfontosabb az hogy a számodra ismeretlen emberek megtanulják a nevedet. Ehhez mi is kell? Látványosat küzdeni. Igazából ennyi, vagy nagyon kiütsz valakit, vagy bohócot csinálsz valakiből vagy véghez viszel egy gyilkos háborút ahol ha kikapsz, ha nyersz hősként fognak tekinteni rád. Ezt leginkább a már a rendezvényen kint lévő arcok elkápráztatásával érheted el.

Hiszel a youtube-ban, hiszel a facebookban? Nem jársz messze az igazságtól, azonban az ingyenélő "rajongók" táborát hizlalod. Ezekkel a rajongókkal az a baj, hogy online teljes mellszélességgel melletted lesznek azonban ez általában itt meg is áll. Legyünk őszinték, Magyarországon nincsen távolság, Budapesttől nézve kis túlzással 400-400 km van balra is meg jobbra is. Ez autópálya matricával és benzinnel együtt oda vissza max 15 ezer forint kiadást jelent egy átlagos autóval. Magyarul ha egyedül mész le valahova és 3000Ft a jegy akkor is megvagy 20 eer Ft-ból. Nem tagadom van hogy az embernek nincsen erre 20 ezer forintja, azonban tedd a szívedre a kezed, ezért nem mész le Debrecenbe de a dupláját eliszod az éjszakában. Az internetes rajongó első kérdése az lesz a meccsed után hogy van e videó. Az esetek nagy %-ban szombaton bulizni tudott 10-20 ezer fortintért, de a gáláért ennyit kiadni már nem szeretett volna. Ezek a srácok, kellenek, mert megosztogatnak, Likeolgatnak stb. de nem sokat érnek. 

Mit javasolok? Legyél jó arc, szerepelj, fényképezkedj ha valaki akar veled és nem utolsó sorban beszélgess az emberekkel és nyújts nekik maradandó élményeket! 

Ezek azok az alap dolgok amiket neked! kell megtenned és meglépned a karriered érdekében! Válj termékké, add el magad!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fightpromoter.blog.hu/api/trackback/id/tr48714586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.